Etiketter

fredag 12 april 2024

Landet i Enköping











Hittade gamla bilder igen på en hårddisk som legat och skräpat i ett skåp sedan många år tillbaka (jag har massa gamla mekaniska hårddiskar med bilder). Det här är från mina föräldrars landställe Enköping. Jag blir väldigt nostalgiskt när jag ser tillbaka på denna tid. 

Harmoni med naturen
Mina föräldrar hade en strikt policy när vi kom till landet. Det fanns ingen TV i huset eller dator, man fick inte hålla på med mobiltelefonen (år 2004 så fanns inga smartphones så det fanns inte mycket att göra med en mobil ändå). Allt för att man skulle bli helt avstressad från nyheter och elände och hitta lugnet och harmonin i naturen.

Jag måste säga att den regeln var otroligt bra, efter en helg på landet var man helt "avprogrammerad / avgiftad" av stress från stan och teknik. Man kände ren luft och hörde fågelkvitter och humlor & fjärilar dagarna i ända. Precis som det ska vara. Man blev som en ny människa fylld med energi.

Det enda som fanns var en radio vid köksbordet som vi lyssnade på ibland samtidigt som vi brukade spela kort på kvällarna.

Här är några grannar som Kalle ofta bjöd in vid olika tillfällen, det var alltid trevlig stämning i Prinsbo som området heter.










Det är inte jag som tagit bilderna och de är från 2004 tagna med en dåtida digital pocketkamera (av Kalle min mammas man dvs min "plastpappa") jag tycker de har sin charm från den tiden :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar