Etiketter

fredag 12 april 2024

Blogg uppdateringar

Jag har hela tiden massor av saker jag vill skriva om men jag är perfektionist och därför tar det 10 ggr längre tid att skriva något (ofta slutar det med att det inte blir något alls) dessutom har jag lite trassel med hälsan vilket gör att det tar extra 10 gånger mer tid. Saker som förr tog mig någon timme kan idag ta flera dagar!

Men jag ska försöka beta av något ämne då och då (jag vill inte göra något hafsigt, men det kanske bättre att skriva något än inget alls). Jag brukar ibland uppdatera vissa redan befintliga inlägg.


Här är några ämnen jag tänkte skriva om

  • Varför jag så sällan plåtar nu för tiden
  • Var står jag politiskt och historiskt
  • Konflikten i Ukraina
  • Formel 1 och Indy 500 resa
  • Olika Hobbies 
  • Köpa Playstation 5 och VR
  • Fotoevent och resor till Korsika
  • Familjens landställe i Enköping
  • Vattenfestivalen på 90-talet, går det att återinföra?
  • MTV & Spotify
  • Project Bogesund. Ett nytt "Silicon Valley" i Sverige med låga skatter
  • Stora inomhus arenor (tex skidbackar sommartid och badstränder på vintern inomhus)
  • DVD film vs streama digitalt
  • Analogt vs digitalt (sårbarheter med det digitala samhället och det analoga som backup)
  • Vett och etikett på Internet & BankID
  • Konflikthantering och lösningar
  • Simagency & Simmagazine
  • Skansen en förebild
  • Palmemordet och Ubåtskränkningarna på 80-talet
  • Förr och nu, hur allt kan fejkas nu för tiden vs förr när inget gick att fejka alla var naturliga
  • Film kvällar med mat och öl & vin provning (har påbörjats hos mig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar