Etiketter

måndag 25 december 2023

Självporträtt förr i tiden.

Hittade gamla bilder från min första resa till London 1991, jag gissar bilden är tagen typ här någonstans. Jag tycker det är lite spännande hur man (andra) tog bilder på sig själv då och nu.

Jag har flera gånger undrat om någon tänk tanken att vända på en dåtida kamera (90-tal) med filmrullar och ta en selfie på sig själv (ordet selfie fanns inte då). Jag gissar man hade åkt in på psyket om man gick runt och tog bilder på sig själv och sin mat och satte dem i ett fotoalbum!

Själv tycker jag att jag var tidigt ute med att scanna in mina analoga bilder och lade upp dem på min dåtida hemsida (tidigt 90-tal), det fanns inga färdiga mallar eller sociala medier att tala om, man fick pilla ihop allt själv.

Se gärna detta klipp: Kids react to old cameras

Nåja, tiderna förändras på gott och ont :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar