Etiketter

torsdag 6 april 2023

Ett framtida hus

Jag har funderat i en längre tid på att om jag i framtiden eventuellt ska flytta, så får det bli till ett hus. Jag har ju bott i lägenhet inne i stan (Stockholm) hela mitt liv.


 


Jag är uppväxt på Drakenbergsgatan 55 i Hornstull på Södermalm och därefter 1991 flyttade jag till min nuvarande lägenhet på Linnégatan 31. År 2001 ombildades min lägenhet från hyresrätt till bostadsrätt som stigit i värde.


Ända sedan 2010 har jag gått i funderingar på att flytta utanför stan, helst till grönområden där man hör fåglar kvittra och kan känna doften av naturen. Idag så har jag mest avgaser och massa stök och liv utanför fönstret. Visst jag har nära till allt tex Stureplan, Strandvägen och massor av krogar och affärer, men jag har liksom gjort allt. Jag skulle nog passa bättre i ett lite mer "slow" område & miljö.

Tänk att få ha en riktig man cave med flipperspel och en hemmabio med en 80-tums skärm med ordentliga biofåtöljer. Eller att få dra på stereon på max och ha en mindre konsert hemma utan att grannarna blir tokiga. En bastu vore ju inte heller så dumt!

Jag tycker det skulle vara rätt skönt att ha ett eget hus liknande det på bilden ovan. Helst ska det finnas en pool och gärna solceller på taket, så man i princip får gratis el på sikt (dagtid) och man kan tex ladda elbilen och elcykeln (jag vill vara så oberoende och självförsörjande som det går). En hund eller katt har jag även funderat på och kanske akvarium (katt och akvarium har jag redan haft där jag bor nu).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar