Etiketter

söndag 12 mars 2023

Vad gjorde vi med våra liv


Jag får alltid tårar i ögonen varje gång jag ser detta klipp! Jag tycker det är så fint.

Det finns så mycket drömmar man hade velat göra och saker man önskar man inte hade gjort! Men möjligheterna finns där! Ta vara på dem innan det är för sent och gör det som är rätt!

Man har så mycket kunskaper och insikter men vad gör man av det?

Jag undrar vad jag kommer tänka när jag blir gammal och tänker tillbaka på allt. Vad gjorde vi med varandra?

Jag hörde om en gammal man som fick frågan av en ung pojke om vad livet är och den gamle mannen knöt ihop handen och vecklade sedan ut fingrarna efter en stund och den lille pojken tittade nyfiket och såg att där fanns ingenting!

Meningen med livet är att leva det och göra så gott man kan och människans uppgift här på jorden är att ta hand om djuren och naturen (typ Skansen fast i större format) så står det på första bladet i skapelseberättelsen i Bibeln (1 Mos 1:26).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar